The Call Company

“Wij willen flexibel naar onze klanten zijn en Tamigo helpt ons daarbij. Met Tamigo kunnen we altijd onze planning optimaliseren met de juiste competenties voor iedere klant.”

Niet veel bedrijven kunnen dezelfde groeicijfers laten zien als The Call Company. Ze groeiden in 2010 van niets tot 170 medewerkers in slechts 6 maanden. Volgens de productiedirector Martin Thomsen kon de groei op deze schaal niet naar tevredenheid worden ondersteund met een Excel sheet.


We hebben veel manuren gespendeerd in onze Excel sheet om onze liquiditeit en loonkosten onder controle te houden. Deze werd uiteindelijk te uitgebreid, complex en foutgevoelig. Daarom hebben we besloten om over te stappen op een professionele planningsoplossing, dat ons ook inzicht zou geven in onze loonkosten,

zegt Martin Thomsen.

Verschillende leveranciers zijn overwogen, maar Tamigo is gekozen.

“Tamigo geeft ons in- en overzicht van onze financiële data en planning op een manier waar geen andere leverancier toe in staat was,” verklaart Martin en vervolgt:

“Wij willen flexibel naar onze klanten zijn en Tamigo helpt ons daarbij. Met Tamigo kunnen we altijd onze planning optimaliseren met de juiste competenties voor iedere klant.”

Tamigo in de gehele waardeketen

Vandaag de dag is Tamigo geïntegreerd in de dagelijkse werkzaamheden van The Call Company. En alle medewerkers gebruiken Tamigo om hun eigen werkzaamheden te optimaliseren.

Onze call agents gebruiken de informatie pagina in Tamigo als een mini-intranet. Ze hebben altijd toegang tot hun rooster en wisselingen van diensten via web of de app, terwijl sales managers snel inzicht krijgen in de beschikbare competenties per medewerker voor een goede match met de klanten. En als laatste geeft Tamigo management goede financiële rapportages.

The Call Company heeft 170 medewerkers in dienst, welke een grote variëteit aan inbound taken afhandelen voor grote organisaties en bedrijven.